Jazzliiton kiertueella Jussi Fredriksson Trio

9.9.–24.9.2022

Tummanpuhuvan Archipelago Sea Tales -albumin pandemian keskellä julkaissut Jussi Fredriksson Trio tuo kotimaan konserttilavoille koskettavaa sävelkuvastoa. Jazzliiton kiertueella 9.–24. syyskuuta kolmikko nähdään kahdeksalla keikalla.

Kansainvälisesti kiitellyn Jussi Fredriksson Trion uusi albumi Archipelago Sea Tales (2021) kertoo karun kauniita tarinoita maailman upeimmasta saaristosta. Pianisti Jussi Fredriksson kirjoitti koronapandemian aikana triolle uuden ohjelmiston, johon säveltäjä kaivoi inspiraatiota koskettavista teemoista aina saariston romantiikasta Saaristomeren luonnonkatastrofiin. Levyn kappaleet ovat syntyneet Aspössa, Nauvossa, Bränskärissä, Gullkronassa ja muissa ulkosaariston saarissa. Levy kertoo paitsi Itämeren synkästä nykytilasta, myös toisaalta kauneudesta ja selviytymisestä. Fredrikssonin karunkaihoisaa musiikkia tulkitsevat maestron rinnalla luottokumppanit, basisti Jori Huhtala ja rumpali Mika Kallio.

Kiertueella trio esiintyy Jazzliiton jäsenyhteisöjen konserttilavoilla Seinäjoelta Savonlinnaan ja Petäjävedeltä Saloon yhteensä kahdeksan keikan verran 9.–24. syyskuuta.

Jussi Fredriksson Trio

Jussi Fredriksson – piano
Jori Huhtala – basso
Mika Kallio – rummut
www.jussifredriksson.com

Kiertuekonsertit:

Pe 9.9. klo 19.00 Seinäjoki, Kalevan Navetta, Hugo-sali / Ylistaron Kaukolankylän Jazz ry.
La 10.9. klo 19.00 Joensuu, Konservatorion sali / Jazzkerho –76 ry
Ti 13.9. klo 19.00 Petäjävesi, Auditorio Miilu / Jazz Jkl ry