Jazzup! tuo konsertteja klubeille ja kouluihin

3.10.–9.10.2022

Jazzliitto kartoittaa kiertuetoimintansa ilmastovaikutuksia vuonna 2022. Seitsemällä erilaisin konseptein toteutetulla pilottikiertueella tutkitaan syksyllä keinoja päästövähennyksiin ja kerätään tietoa osallistujilta uudenlaisten kiertuemallien käytettävyydestä ja vaikutuksista. Pilottikiertueiden muusikot ja konserttijärjestäjät osallistuvat myös Suomen elävän musiikin toimialan ilmastolaskentaan.

Syksyn neljännelle pilottikiertueelle suuntaa Jazzup!-projekti, jossa rautaiset jazzammattilaiset tarjoilevat luonnon inspiroimaa jazzmusiikkia helposti lähestyttävällä otteella. Yhtye on luonut Konserttikeskuksen koulu- ja seniorikonsertteja varten ainutlaatuisen ohjelmiston, joka toimii niin erityisryhmien päiväkeikoilla kuin iltaklubien hämärässä.

Kiertue toteutetaan Konserttikeskuksen ja Jazzliiton yhteistuotantona. Kiertueella kvartetilta kysytään kovaa keikkakuntoa ja tuottajilta pelisilmää, sillä kuuden päivän aikana muusikot, soittimet ja äänentoisto puretaan Jazzliiton pikkubussista yhteensä 20 keikalle viidellä paikkakunnalla! Päiväsaikaan yhtye esiintyy kolmessa koulukonsertissa peräkkäin ja myöhemmin aikuisyleisöt pääsevät kokemaan koukuttavat rytmit ja puhuttelevat melodiat iltakonsertissa.

Jazzup!

Max Zenger – saksofoni, puupuhaltimet
Riitta Paakki – piano
Mikko Hassinen – rummut,