Jazzliiton ilme uudistui
Suomen Jazzliitto ry uudisti visuaalisen ilmeensä ja otti käyttöön uuden logon. Syyskuun 22. avattiin myös nämä yhdistyksen uudet verkkosivut, jotka palvelevat Jazzliiton toiminnasta kiinnostuneita kolmella kielellä.
Logon, visuaalisen identiteetin ja sivuston suunnitellut graafinen suunnittelija ja valokuvaaja Tero Ahonen valottaa inspiraationsa syntyneen musiikista itsestään:
– Visuaalisessa ilmeessä lähdin hakemaan matemaattista tarkkuutta, mutta samalla kaavoja rikkovaa vapautta – siis jazzia!
Vuodesta 2014 Jazzliiton verkkosivut löytyivät Jazzliiton ylläpitämästä Jazz Finland -tietokannasta, joka kokoaa yhdelle sivustolle keskeisen tiedon suomalaisista jazzartisteista ja -toimijoista, uusista julkaisuista, konserteista ja muista alan uutisista.
– Kaikille avoin Jazz Finland -palvelu jatkaa edelleen keskeisen ja ajankohtaisen tiedon suomalaisesta jazzista kokoavana alustana, kertoo Jazzliiton toiminnanjohtaja Maria Silvennoinen.
– Halusimme kuitenkin liitolle omat sivut, joissa voimme nykyistä paremmin viestiä Jazzliiton toiminnasta ja hankkeista. Meille on tärkeää, että meitä koskeva tieto on mahdollisimman helposti ja saavutettavasti löydettävissä. Ilmeeseen toivoimme raikkautta ja ripausta jazzia, ja sitä saimme. Uusi logo on moderni, mutta heijastelee myös Jazzliiton pitkää historiaa. Graafisissa elementeissä pienistä yksityiskohdista rakentuu saumaton kudelma, kuten musiikissa, Silvennoinen jatkaa.
Jazzliiton hallinnoima Jazz Finland -tietokanta, konserttikalenteri ja uutiskanava löytyy jatkossakin osoitteessa www.jazzfinland.fi